Εικαστικά – Ζωγραφική

Στο μάθημα αυτό τα παιδιά μαθαίνουν πώς να χρησιμοποιούν απλά υλικά όπως το χαρτί, τα χαρτόνια, τις κόλλες, το ψαλίδι, τα διάφορα υλικά χρωματισμού όπως ξυλομπογιές, τέμπερες κ.α. καθώς και ανακυκλώσιμα υλικά προκειμένου να δημιουργήσει ένα σύνθετο αποτέλεσμα μέσα από τεχνικές όπως το σχέδιο, το κολάζ κ.α.

Με αυτό τα παιδιά μαθαίνουν με άμεσο και ρεαλιστικό τρόπο πως μπορεί να γίνει η ανακύκλωση καθημερινών αντικειμένων, ευαισθητοποιούνται σχετικά με το θέμα αυτό και μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης τα παιδιά καλλιεργούν την αισθητική τους και διευρύνουν την τις επικοινωνιακές τους δεξιότητες.

Θεατρικό Παιχνίδι

Στο μάθημα αυτό τα παιδιά μαθαίνουν πώς να εκφράζουν τα συναισθήματά τους, να κινούνται και να εμπιστεύονται την ομάδα τους, να φτιάχνουν σκηνικά αλλά και να δραματοποιούν παραμύθια. Επιπλέον μαθαίνουν πώς να διαχειρίζονται διάφορα υφάσματα και υλικά κατασκευής κουστουμιών ή σκηνικών.

Με το μάθημα αυτό τα παιδιά εξασκούν δεξιότητες όπως τον αυτοσχεδιασμό, γνωρίζουν το κωμικό στοιχείο, η παντομίμα κ.α.

Επιπλέον μέσα από την συνεργασία με την ομάδα αναπτύσσουν συναισθήματα όπως η εμπιστοσύνη, εξασκούνται στην αναγνώριση, την έκφραση και την εκτόνωση βαθύτερων συναισθημάτων, ενθαρρύνεται η ανάληψη πρωτοβουλιών και αποθαρρύνεται η διακωμώδηση και η κριτική μεταξύ των μελών της.

Μελέτες έδειξαν πως το θεατρικό παιχνίδι βοηθά στον έλεγχο των συναισθημάτων, μειώνει την ανασφάλεια, τον φόβο και την ανησυχία και αυξάνει το αίσθημα της συμπόνιας και της συμπάθειας.

Μουσικοκινητική Αγωγή

Η μουσικοκινητική αγωγή είναι ένας συνδυασμός μουσικής, χορού και λόγου όπου δένουν αρμονικά ώστε να δημιουργηθεί ένα θεαματικό αποτέλεσμα. Η κίνηση που εμπεριέχεται στο μάθημα αυτό βοηθά τα παιδιά να αναγνωρίσουν το σώμα τους, να κατανοήσουν καλύτερα τις λειτουργίες του και να κάνουν πιο συντονισμένες κινήσεις.

Με το μάθημα αυτό τα παιδιά ασκούν το σώμα τους, ενθαρρύνεται η πρωτοβουλία και ο αυθορμητισμός, αποκτούν τα παιδιά επίγνωση του σώματός τους και των λειτουργιών του, μαθαίνουν να συμμετέχουν ατομικά αλλά και ομαδικά ώστε να επιτευχθεί ένα άρτιο αποτέλεσμα και αυτό έχει ως αποτέλεσμα την συνεργασία με την ομάδα, την ανάληψη ευθυνών καθώς και την ανάπτυξη του αυτοελέγχου και της αυτοκυριαρχίας του παιδιού.

Μουσική

Η μουσική “εξημερώνει τα ήθη” κατά τον σοφό λαό μας. Στο μάθημα της μουσικής τα παιδιά θα έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν με κάποιο μουσικό όργανο όπως φλογέρα, ντέφι ή κιθάρα, επιπλέον θα ασχοληθούν με τη θεωρία της μουσικής, την εκμάθηση και την κατανόηση του πενταγράμμου ώστε να κατανοήσουν τη δομή της.

Με το μάθημα της μουσικής τα παιδιά αποκομίζουν ποικίλα οφέλη όπως την επίτευξη στόχων μέσα από μια διασκεδαστική δραστηριότητα, συγκέντρωση και  πειθαρχία. Μέσα από μελέτες έχει αποδειχθεί πως η μουσική μπορεί να αυξήσει τη νοημοσύνη των παιδιών με έναν διασκεδαστικό και ευχάριστο τρόπο καθώς για το μάθημα απαιτείται συγκέντρωση κατά τη διδασκαλία, εξάσκηση στην απομνημόνευση των κομματιών, αφοσίωση στη μελέτη της καθώς και φαντασία.

Μουσειακή εκπαίδευση

Η μουσειακή εκπαίδευση είναι ένα από νεότερα μαθήματα και έχει να κάνει με την τέχνη και τον πολιτισμό. Για την υλοποίησή του απαιτείται η εξ’ αποστάσεως παρακολούθηση εκθεμάτων από μουσεία της Ελλάδας ή του κόσμου όπου παρουσιάζονται τα εκθέματα και εστιάζετε η προσοχή μας σε κάποιο από αυτά, ανάλογα με το θέμα που πραγματευόμαστε και θέλουμε να εμβαθύνουμε. Η εμβάθυνση γίνεται μέσω της θεωρίας πάνω στο έκθεμα αλλά και των εικαστικών όπου θα κατασκευάσουμε με τα παιδιά το έκθεμα σε χαρτί, ύφασμα ή πηλό.

Το μάθημα αυτό έχει ως στόχο να προάγει τον πολιτισμό, να δώσει την ευκαιρία στα παιδιά να έρθουν σε μία πιο στενή επαφή με τον λαό μας και τις συνήθειές τους κατά τους περασμένους αιώνες, να γνωρίσει άλλους λαούς και πολιτισμούς και μέσα από την παρατήρηση της ιστορίας να φτάσει στο σήμερα.

Πληροφορική

Η πληροφορική είναι ένα μάθημα-εργαλείο για τα παιδιά της νέας εποχής. Μέσα από αυτό τα παιδιά μαθαίνουν τι είναι ο ηλεκτρονικός υπολογιστής, ευρέως γνωστός ως PC, ποια είναι η χρησιμότητά του πέραν των παιχνιδιών καθώς και πώς να κάνουν ασφαλές “σερφάρισμα” στο διαδίκτυο μέσα από σελίδες χρήσιμες αποφεύγοντας τυχόν “κακοτοπιές”.

Το μάθημα αυτό εξασκεί και εκπαιδεύει τα παιδιά ώστε να μάθουν να δουλεύουν κείμενα στον υπολογιστή, να οργανώνουν και να δημιουργούν έγγραφα και φύλλα υπολογισμού  ώστε να είναι προετοιμασμένα για την υλοποίηση απαιτητικών project επόμενων τάξεων του σχολείου. Η χρήση ηλεκτρονικών υπολογιστών αλλά tablet θα βοηθήσει σε μια ολιστική επίγνωση των εργαλείων αλλά και της χρησιμότητάς τους.

Ρομποτική

Σε συνέχεια με το προηγούμενο μάθημα της πληροφορικής το μάθημα της ρομποτικής έρχεται να ολοκληρώσει την εξάσκηση στα νέα μέσα και την τεχνολογία. Η εκπαίδευση γίνεται μέσω ρομπότ που τα παιδιά καλούνται να κατασκευάσουν και στη συνέχεια να χειριστούν μέσω τηλεχειριστηρίου αλλά και μέσω ειδικών προγραμμάτων.

Το μάθημα της ρομποτικής βοηθά τα παιδιά να κατανοήσουν και να διαχειριστούν σύνθετες πληροφορίες όπως δόμησης προκειμένου να κατασκευάσουν μια διαδρομή ή φυσικής προκειμένου να υπολογίσουν τον χρόνο που απαιτείται για την εκκίνηση και το σταμάτημα. Τα παιδιά πειραματίζονται με βάση τους κανόνες που μαθαίνουν, αναζητούν λύσεις σε σύνθετα προβλήματα που προκύπτουν κατά τη διάρκεια του κάθε project και μαθαίνουν την αξία του λάθους ως τρόπο εκμάθησης χωρίς να απογοητεύονται.

Σκάκι

Το σκάκι είναι ένα παιχνίδι ευφυΐας όπου μέσω της στρατηγικής και μιας σειράς κινήσεων δυο παίκτες αγωνίζονται ο ένας έναντι του άλλου ωθώντας την σκέψη του και την στρατηγική του στα όρια. Το μάθημα αυτό γίνεται με την απαραίτητη εκμάθηση της θεωρίας καθώς και με την ανάλυση στρατηγικών μέσω βιβλίων, video αλλά και του ίδιου του παιχνιδιού.

Με το μάθημα αυτό τα παιδιά κατανοούν καλύτερα την ζωή καθώς η σκακιέρα είναι μια μικρογραφία αυτής. Αντιλαμβάνονται και καλλιεργούν αξίες όπως η αγωνιστικότητα, η υγιής άμιλλα και ο υγιής ανταγωνισμός, η ευγένεια αλλά και η αποφασιστικότητα. Κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού οι παίκτες – μαθητές φτάνουν στα όριά τους και εκδηλώνουν τον χαρακτήρα τους μέσα από την στρατηγική και τις αντιδράσεις τους.